Nieaktualne. Można usunąć.
Trzaski po puszczaniu sprzęgła
Zwiń
X
-
Tagi: Brak
-
Trzaski po puszczaniu sprzęgła
Witam,
Od pewnego czasu mam problem z moim autkiem Octavia II FL 1.6 TDI CR. Jadąc do przodu lub do tyłu, po wciśnięciu sprzęgła i puszczeniu następuje trzask tak jakby coś było luźne. Najbardziej jest to odczuwalne na niskich biegach i na wstecznym. Wczoraj wymieniona została poduszka po stronie sprzęgła, niestety opisany problem nadal występuje. Próbowałem ruszać przy wciśniętym hamulcu - w tym przypadku również słychać trzask.
Dodatkowo podczas jazdy po wciśnięciu gazu i puszczeniu następuje lekkie szarpnięcie.
Co by to mogło być? Czasami są delikatne zgrzyty przy wrzucaniu wstecznego. Od czasu do czasu są problemy z wrzuceniem 4-ki
-
-
Sprawdź poduszki dolne pod silnikiemSkoda Octavia II FL
Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru
https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RyśkoJeszcze nie mam nawet 40 kkm ...
Jest jeszcze inna możliwość?
Komentarz
-
-
Ja bym jeszcze dodał do czynności uszkadzających dwu-masę zostawianie auta na biegu. Tzn jest jak najbardziej prawidłowe ale powinno się to wykonać tak że najpierw ręczny, potem luz gasimy silnik puszczamy hamulec roboczy wciskamy sprzęgło i wrzucamy np 1. Chodzi o to aby nie zostawiać dwu masy z naprężeniami (częściowo ściśniętych sprężyn bo powoduje ich szybsze obsiadanie i zwiększenie martwego punktu pracy (pewien kat ruchu sprzęgła bez oporu sprężyn).
Komentarz
-
-
A tak luz miedzy maami po luku czyli tak jak jedna mas astoi a druga bedzie sz krecil nawet jakas breszka to w insigni jak dobrze pamietam to chyba 8 zebó co jest dla mnei juz parodio i zabezpieczeniem z estrony producenta aut tak jak spozycie oliwy 1 litr na tysiaka. Toz to nie male ilosci a mega duzo i wątpie by przechodzil badania na SKP w takim stanie. Tak samo z dwumasami to bujd ana kołach jak nic. Max wychylenie masy w takim dwumasie od 1.9 tdi to jak dobrz epamietma ( choc sprawdze moze dzis bo w piwnicy sie gdzies wala dwumas od btb) to cos kolo 15 zebów. Ten luz nei jest az taki wazny. Wazniejsz ejes to by obie masy sie o siebie nie obijaly czyli podluzny po osi obrotu oraz zeby os obrotu meidzy obiema masami byla t asama bo dosc czesto wyrabia sie ta czesc jakby ułożyskujaca ( gdzie tamnie ma zadnego lozyska a ni nic) i jedna masa sie przesuwa lekko w bok powodjac ze nie ma osiowosci i nawet wycisk nie duzsi idealnie na sloneczko docisku a leko z przesunieciem. Wtedy beda cyrki i efekt jakby niewysprzeglenia d konca. sprzeglo bedzi emocno ciagnąć mimo ze pedal wcsniety na maxa. PRzerabielm to a kaplem sie jak stalem pod leciutka gorke i na wcisnietym pedale sprzegla z biegiem zapietym dodalem lekko gazu a auto zaczyna pod ta gorke jechac. Mowie jak to?? Wiadomo ze sprzeglo nei ropina calkowicie naped ale nie powino ciagnac takiej masy auta pod gore. ROzumiem kola podniesione i sie kreca na sprzegle bo tak jest w nowym aucie ale zeby ciaglo tak mocno ze ruszy budą.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
Witam to ja się podpinam 1.6 MPI 102 PS 2004r z tego co wiem to w tym silniku nie ma dwumasa a mam podobne objawy.Wbity bieg prędkości dowolna puszczam gaz i po 1-2 sec następuje szarpniecie widoczne na obrotomierzu raz jest mkcniejsze raz słabsze ale wyraznie odczuwalne przy mocniejszym dodaniu gazu też czuć i słychać szarpniecie jak by byl gdzieś luz.Wymienilem sprawdzilem poduszki przeguby i nic żadnych luzów. A dodam jeszcze że gdy podczas jazdy wcisne delikatnie pedały sprzęgła to szarpanie nie nasila i wyraznie wzmacnia dodatkowo coś przenosi wibracje na pedal sprzęgła. .Panowie proszę o jakieś sugestie czy to mogą być tlumiki drgań skretnych w sprzegle czy cos z wysprzeglikiem bo również dochodzi klekot ze strony sprzęgła gdy te jest spuszczone
Komentarz
-
-
mogla sie sprezynka obrócic na tarczy sprzeglowej albo jak ostatnio mialem w clio - sprezynka pękła i czesc wyleciala miedyz tarcze a zamach.
Pulsowanie pedalu przy leciutkim wcisnieciu mas zi na dwumasi ei na jednomasie nawet w aucie nowym fabrcznym.G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP
Komentarz
-
-
No właśnie tak podejrzewam te tlumiki drgan skretnych mieszkam w De więc czekam tylko na urlop i do polski bo tu za sprzęgło to mnie pewnie 600- 800 euro skroją.Juz mialem przykład z klimatyzacją stwierdzili awarię kompresora wymian 800 euro a problem rozwiązałem młotkiem zawiesił sie zawór wydajność kompresora.Dodam że szarpanie wzmaga się na wlaczonej klimie jak silnik jest pod obciążeniem ciezko jest ruszyć płynie zawsze szarpanie i przy zmianie biegów i przy odpuszczaniu pedału gazu.
Komentarz
-
Komentarz